חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

אני רוצה להציג לכם היום את אפשרויות חסימת דואר זבל (דואר שנשלח אליכם לעיתים תכופות לא אישורכם) בתוכנת הדואר האלקטרוני החינמית Windows Live Mail.

מאת: דן ויזנפלד

* כל הפעולות וההגדרות הינן תקפות וזהות גם לתוכנת Windows Mail המגיעה בצורה מובנית במערכת ההפעלה Windows Vista.

Windows Live Mail מציעה לנו שתי אפשרויות חסימה עיקריות דואר זבל (Spam):

1. חסימת השולח – במידה ואתם מקבלים באופן תכוף דואר זבל מאדם מסוים, וברצונכם לחסום כל קבלת דואר אלקטרוני ממנו באופן גורף, ניתן להוסיף אותו לרשימת השולחים החסומים. רשימה זו מכילה כתובות דואר אלקטרוני של אנשים שאתם מעוניינים לא לקבל מהם הודעות דואר אלקטרוני לצמיתות (חשוב לזכור שהתהליך הפיך).

כיצד מבצעים זאת?

השיטה הפשוטה ביותר להוסיף שולח מסוים לרשימת השולחים החסומים היא סימון הודעת דואר אלקטרוני שקיבלתם ממנו, בחירה באפשרות דואר זבל (Junk), ולבסוף יש ללחוץ על הוסף את השולח לרשימת השולחים החסומים (Add sender to blocked sender list).

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

כעת, כל הודעת דואר אלקטרוני שתישלח מאותו השולח, תועבר ישירות לתוך תיקיית דואר זבל (Junk e-mail).

כיצד מסירים שולח מרשימת השולחים החסומים?

א. יש ללחוץ על דואר זבל (Junk), ולאחר מכן על אפשרויות בטיחות (Safety Options).

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

ב. עברו ללשונית שולחים חסומים (Blocked senders).

ג. סמנו את כתובת הדואר שחסמתם בעבר, ולאחר מכן לחצו על הסר (Remove).

ד. לחצו על אישור (OK) על מנת לאשר את התהליך.

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

2. חסימת תחום השולח (Domain) –מפיצי דואר זבל מודעים לאפשרות של הוספת שולח ספציפי לרשימת שולחים חסומים. לכן, הם נוהגים לפתוח בכל פעם כתובת דואר אלקטרוני חדשה, ולשלוח את הודעות דואר הזבל מהכתובת הזו. כך, הכתובת לא תופיע ברשימת האתרים החסומים, והודעות הזבל מאותו השולח תמשכנה למצוא את דרכן לתיבת הדואר הנכנס שלכם.

גם לסוגיה זו מצאה Microsoft פתרון. יש באפשרותכם לחסום את התחום (Domain) כולו של אותו השולח.

מה הכוונה?

גם בעת פתיחת כתובת דואר אלקטרוני חדשה (שלרוב מתבצעת באותו התחום), ההודעות תמשכנה להיחסם. זאת מכיוון שהתחום כולו חסום.

כיצד מבצעים פעולה זו?

יש לסמן הודעת דואר של אחד השולחים מאותו התחום. לאחר מכן יש ללחוץ על דואר זבל (Junk) ולבסוף על הוסף את התחום של השולח לרשימת השולחים החסומים (Add sender’s domain to blocked sender list).

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

כיצד מסירים שולח מרשימת השולחים החסומים?

א. יש ללחוץ על דואר זבל (Junk), ולאחר מכן על אפשרויות בטיחות (Safety Options).

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

ב. עברו ללשונית שולחים חסומים (Blocked senders).

ג. אתרו את התחום (Domain) אותו חסמתם (ללא סימן @).

ד. סמנו את התחום ולחצו על הסר (Remove).

ה. לחצו על אישור (OK) על מנת לאשר את התהליך.

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail

כדאי לדעת! יש ביכולתכם גם להוסיף שולחים או תחום לרשימת השולחים הבטוחים. רשימה זו יכולה לשמש אתכם במידה ותוכנת הדואר שלכם מקטלגת שולח מסוים כמפיץ דואר זבל, וברצונכם להפוך קביעה זו. פעולה זו תתבצע על ידי סימון הודעת הדואר האלקטרוני מאותו השולח, בחירה בדואר זבל ולבסוף ב-הוסף את השולח/התחום של השולח לרשימת השולחים הבטוחים.

חסימת דואר זבל (Spam) ב-Windows Live Mail


עד כאן בנושא זה חברים.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בהתייחסויות או שאלות בתחתית או הפוסט

שיהיה לכם המשך יום נעים,

דן

 

אהבתם? שתפו...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *