קידום אתרים בבינג לעומת גוגל

למרות שמנוע החיפוש של גוגל נחשב כמנוע החיפוש הנפוץ והעמוס ביותר בעולם, מנוע החיפוש של חברת מיקרוסופט הולך ותופס תוצאה וכיום תופס כ-40% מכמות החיפושים בכל ארצות הברית. שינוי מבורך זה מוביל רבים מהמקדמים העוסקים בתחום קידום האתרים להתחיל בקידום אתרים ב-Bing. אשר מאיפה מתחילים ומה באמת צריך לעשות כדי לקדם בבינג? כל התשובות במדריך זה.

עד לפני מספר שנים, בינג שימש בעיקר כמנוע חיפוש איכותי, בו ניתן היה למצוא תוצאות חיפוש שאינן מושפעות מפעולות שונות של מקדמי אתרים שביצעו מניפולציות על מנת לקדם אתרים שונים לראש תוצאות החיפוש, גם אם הם אינם הטובים ביותר בעבור מילת החיפוש שהוקלדה על ידי המשתמש.

1

מצב זה הוביל משתמשים רבים אל מנוע החיפוש של בינג ונפח הפעילות בו גדל. אבל, לא רק המשתמשים הגיעו אל מנוע החיפוש של בינג, אלא גם כל העוסקים בתחום קידום אתרים שזיהו זירה חדשה, בה נפח המשתמשים עולה וכמות התחרות עדיין נמוכה מאד.

מה ההבדלים בין גוגל לבינג?

כאשר אנחנו בוחנים את הנושא מזווית על ניתן לראות כי בינג מתייחס לאותם הפרמטרים אליהם מתייחס מנוע החיפוש של גוגל מבחינת אלגוריתם החיפוש אשר מעניק להם משקל שונה. מצב זה גורם למקדמי האתרים לפעול בטכניקות חדשות ושונות ודורש מהם לערוך שינויים בכלי העבודה ובדרכי הפעולה שלהם.

אחת מהנקודות העיקריות היא כמות העמודים שבינג מאדנקס ביחס לגוגל. שכן, עכבישי החיפוש של גוגל פשוט מאנדקסים כל עמוד באתר וכמות העמודים שתמצא לכל אתר גדולה יותר, גם עם אין בכולם תוכן משמעותי בעבור הגולש. מצב זה מקל על מקדמי האתרים לגרום לכמה שיותר עמודים להופיע בתוצאות החיפוש בקלות יחסית.

נקודה נוספת היא השימוש בכלי גוגל – שכן גוגל מאד אוהב כאשר משתמשים בכלים שלו כמו חיבור לגוגל+, שימוש בגוגל מקומות וכלי מנהל האתרים כשמנגד בעבור בינג קיים רק כלי מנהל האתרים של בינג.

2

אז למה כדאי לשים לב כשמקדמים אתר בבינג ?

השלב הראשון והמשמעותי ביותר הוא הוספת האתר שלכם למנוע החיפוש של בינג על ידי שימוש בכלי מנהל האתרים של בינג. אפשורת זו תוסיף את האתר למאגר האתרים בדומה לאופן שבו אנחנו מכירים לגוגל את האתר בכלי מנהל האתרים של גוגל .

3

נקודה חשוב שנייה היא נושא הכותרות. להבדיל מגוגל, במנוע החיפוש של בינג, ישנה משמעות רבה יותר לנושא כותרת העמוד. לכן, הקפידו לתאר במדויק כל עמוד ועמוד כבר בכותרות וותרו על תיאורים פיקנטיים או שיווקיים שבינג יאהב פחות.

כמה חשוב תוכן איכותי בכל עמוד?

חשוב לציין כי בינג בשונה מגוגל, פועל על מנת להציג תוצאות רלוונטיות גם אם הן מעטות ולא מבקש להציג מליוני תוצאות בעבור כל שאילתת חיפוש. לכן, דפים שאין בהם תוכן או דפים בעלי תוכן לא רלוונטי כלל לא יאונדקסו תחת האתר הראשי ולכן חשוב לבנות את האתר בההירכיה נכונה תוכן שימוש בתוכן איכותי בלבד.

מה בנוגע לקישורים?

כידוע לכל נושא הקישורים הוא אחד מהפרמטרים החשוב ביותר בקידום אתר בגוגל. אבל, בבינג התמונה מעט שונה. למרות שהקישורים זוכים למשקל חשוב, בבינג דווקא מתייחסים יותר לכמות הדומיינים המקשרים ופחות לכמות הקישורים הכוללת ומתייחסת לנושא הרלוונטיות של העמוד והדומיין ממנו הוצא הקישור וכמובן לעמוד אליו הוא קושר ופחות מתייחסת לאנקור עצמו.

יש צורך באופטימיזציית ONSITE?

כפי שזה נראה כיום, בינג מתייחס פחות לאופטימיזציית און סייט מבחינת השימוש בתגיות ומתייחס יותר למלל עצמו, אבל אלו פרטים בהחלט כדי לשלב בכל אתר בצורה חכמה. גם אם האתר שלכם מיועד אך ורק לקידום בבינג בגלל מדינת היעד.

מה בנוגע לוותק הדומיין?

וותק הדומיין בגוגל הינו פרמטר חשוב שמשפיע על תוצאות החיפוש, אבל עדיין ניתן לראות לא מעט אתרים עם קידום אגרסיבי בעמודי התוצאות הראשונים. בבינג , המצב שונה. בבינג וותק הדומיין הינו בעל משקל משמעותי הרבה יותר ולמעשה בחינה עמוקה יותר של תוצאות החיפוש תראה לנו כי כמעט רק אתרים עם דומיינים וותיקים יוצגו בראש תוצאות החיפוש

לסיכום – הקידום בבינג ובגוגל אומנם זהה מבחינת הפרמטרים הנדרשים, אבל המשקל של כל אחד ואחד מהם שונה כמעט בתכלית. במידה ואתם שוקלים לקדם אתר בבינג במקביל לגוגל, חשוב שתכינו את האתר שלכם בהתאם, בייחוד מבחינת מבנה התוכן ומבנה האתר ותשקלו בכובד ראש את מערך בניית הקישורים.

 

אהבתם? שתפו...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter