אתרים מאובטחים לא נפתחים? – יש פתרון פשוט!

אני גולש באינטרנט ורוצה להיכנס לאתר מאובטח, למשל דף של בנק. בעיה היחידה שהדף מאובטח ואני לא יכול להציג את הדף או לגלוש בתוכן האתר. יש 2 סיבות עיקריות לבעיה והפתרונות מאוד פשוטים.

מאת: עמרי כץ

היום אנו משתמשים באינטרנט לצרכים שונים וחשובים כמו לשלם את חשבון החשמל, קניות באתרי אינטרנט שונים, הרשמה לחשבון Office 365 ועוד המון. על מנת לשמור את המידע אודות אמצעי התשלום, האתרים השונים משתמשים בהצפנה ובכך בעצם מצפינים את הנתונים כמו מספר כרטיס האשראי, מספר סניף הבנק שלכם וכדומה…

האתרים השונים משתמשים בהצפנה ובכך בעצם מצפינים את הנתונים כמו מספר כרטיס האשראי, מספר סניף הבנק שלכם וכדומה…

קצת על אבטחה לפני שנתחיל
רוב האתרים המאובטחים מתחילים עם הכתובת https אשר מעידים על השימוש בפרוטוקול מאובטח. פרוטוקול מאובטח זה מאפשר תקשורת מאובטחת עם האתר אליו אנו גולשים, מאפשר חסימה של האזנת סתר וגניבת המידע המועבר לאתר.
חשוב לציין ש-HTTPS אינו פרוטוקול תקשורת כעצמו אלא מתבסס על הפרוטוקול תקשורת נפוץ – HTTP(Hypertext Transfer Protocol). 


כעת כשאנחנו יודעים שהמידע שלנו בטוח מעיניים סוררות אך מה קורה אם איננו יכולים להיכנס לשום אתר מאובטח?  המשיכו לקרוא וגלו מה בדיוק מה ניתן לעשות.

פתרון בעיות בכניסה לאתרים מאובטחים

מדריך זה מחולק לכמה חלקים, בכל חלק ננסה לפתור את התקלה בעזרת כלים שונים. כל חלק מסביר איך ניתן לפתור את התקלה במערכות ההפעלה השונות.


בדיקת זמן ותאריך במערכת ההפעלה

אחד מהגורמים העיקרים לבעיות באתרים מאובטחים הוא כאשר הזמן והתאריך במערכת ההפעלה אינם תואמים לשעה בשרת של האתר ולכן אנו נבדוק שאכן התאריך והשעה מעודכנים:
שימו לב! להנחיות ל-Windows 7 עברו לשלב 5 במדריך זה.

שימו לב! במידה והשעה והתאריך מעודכנים במערכת ההפעלה שלכם, עברו לחלקו השני של המדריך.

Windows XP

1. בשולחן העבודה לחצו לחיצה כפולה על השעון בשורת המשימות.

בשולחן העבודה לחצו לחיצה כפולה על השעון בשורת המשימות.

2. בחלון שיופיע מולכם כעת, וודאו שהשעה והתאריך מעודכנים ולאחר מכן לחצו על אזור זמן.

בחלון שיופיע מולכם כעת, וודאו שהשעה והתאריך מעודכנים ולאחר מכן לחצו על אזור זמן.

3. בלשונית זו בחרו ב-(GMT +2:00 Jerusalem). בנוסף ודאו שמסומן ב-V בתיבת הסימון – התאם שעון אוטומטית לשינוי שעון קיץ. לאחר מכן לחצו על שעון אינטרנט.

בלשונית זו בחרו ב-(GMT +2:00 Jerusalem). בנוסף ודאו שמסומן ב-V בתיבת הסימון – התאם שעון אוטומטית לשינוי שעון קיץ. לאחר מכן לחצו על שעון אינטרנט.

4. במסך שמופיע מולכם, סמנו ב-V בתיבת הסימון – בצע סנכרון אוטומטי עם שרת שעון באינטרנט ולחצו על עדכן כעת. לאחר מכן לחצו על אישור על מנת להחל את כל ההגדרות.

במסך שמופיע מולכם, סמנו ב-V בתיבת הסימון – בצע סנכרון אוטומטי עם שרת שעון באינטרנט ולחצו על עדכן כעת. לאחר מכן לחצו על אישור על מנת להחל את כל ההגדרות.

במידה והתקלה איננה נפתרה לאחר שינוי השעה והתאריך, עברו לשלבים הבאים במדריך זה.


Windows Vista/7

על מנת לבדוק שהתאריך והשעה מעודכנים עבדו על פי ההנחיות הבאות:
שימו לב! במידה והשעה והתאריך מעודכנים במערכת ההפעלה שלכם, עברו לחלקו השני של המדריך.

5. בשולחן העבודה לחצו לחיצה ימנית עם העכבר על השעון, ובחרו ב-כוונן תאריך/שעה.

בשולחן העבודה לחצו לחיצה ימנית עם העכבר על השעון, ובחרו ב-כוונן תאריך/שעה.

6. בחלון שיופיע מולכם, וודאו שהשעה והתאריך עדכניים, במידה ולא לחצו על שינוי תאריך ושעה.

בחלון שיופיע מולכם, וודאו שהשעה והתאריך עדכניים, במידה ולא לחצו על שינוי תאריך ושעה.

7. בהגדרות תאריך ושעה, שנו את השעה והתאריך על פי התאריכים והשעה העדכניים לאותו היום ולאחר מכן לחצו על אישור פעמיים.

בהגדרות תאריך ושעה, שנו את השעה והתאריך על פי התאריכים והשעה העדכניים לאותו היום ולאחר מכן לחצו על אישור פעמיים.

8. כעת תוכלו לבדוק אם התקלה נפתרה. במידה ולא עברו לחלקו השני של המדריך.


Windows 8/8.1

על מנת לבדוק שהתאריך והשעה מעודכנים עבדו על פי ההנחיות הבאות:
שימו לב! במידה והשעה והתאריך מעודכנים במערכת ההפעלה שלכם, עברו לחלקו השני של המדריך.

9. בשולחן העבודה לחצו לחיצה ימנית עם העכבר על השעון, ובחרו ב-כוונן תאריך/שעה.

בשולחן העבודה לחצו לחיצה ימנית עם העכבר על השעון, ובחרו ב-כוונן תאריך/שעה.

10. בחלון שיופיע מולכם, וודאו שהשעה והתאריך עדכניים, במידה ולא לחצו על שינוי תאריך ושעה.

בחלון שיופיע מולכם, וודאו שהשעה והתאריך עדכניים, במידה ולא לחצו על שינוי תאריך ושעה.

11. בהגדרות תאריך ושעה, שנו את השעה והתאריך על פי התאריכים והשעה העדכניים לאותו היום ולאחר מכן לחצו על אישור פעמיים.

בהגדרות תאריך ושעה, שנו את השעה והתאריך על פי התאריכים והשעה העדכניים לאותו היום ולאחר מכן לחצו על אישור פעמיים.

12. כעת תוכלו לבדוק אם התקלה נפתרה. במידה ולא עברו לחלקו השני של המדריך.


ניקוי של מצב ה-SSL

כעת אנו נבדוק שלא מדובר בבעיה במנגנון ההצפנה עצמו. תוכלו לעבוד על פי ההנחיות הבאות:

שימו לב! חלקו זה של המדריך תואם לכל מערכות ההפעלה.

13. פתחו את לוח הבקרה ובחרו ב-אפשרויות אינטרנט.

שימו לב! ב-Windows 8.1 תוכלו ללחוץ על צירוף המקשים: כפתור Windows ביחד עם מקש X במקלדת. בתפריט שיפתח בחרו ב-לוח הבקרה.

פתחו את לוח הבקרה ובחרו ב-אפשרויות אינטרנט.

14. בחלון שיופיע מולכם, בחרו בלשונית תוכן ולאחר מכן לחצו על נקה מצב SSL.

בחלון שיופיע מולכם, בחרו בלשונית תוכן ולאחר מכן לחצו על נקה מצב SSL.

15. מיד תופיע הודעה המאשרת שמטמון ה-SSL נוקה בהצלחה, לחצו על אישור ולאחר מכן עוד הפעם אישור.

מיד תופיע הודעה המאשרת שמטמון ה-SSL נוקה בהצלחה, לחצו על אישור ולאחר מכן עוד הפעם אישור.

16. כעת בדקו אם התקלה נפתרה, במידה ולא עברו לחלק הבא של המדריך.


רשום מחדש של קבצי DLL

שימו לב! חלקו זה של המדריך איננו תואם למערכות ההפעלה Windows 8/8.1.

קבצי DLL, אלו בעצם ספריות המכילות בתוכן מאגר פקודות(הפשטה) לעיתים ספריות אלו פגומות ובכך בעצם נוצרות תקלות בביצוע פעולות מסוימות במערכת ההפעלה כגון כניסה לאתרים מאובטחים.
על מנת לרשום מחדש את ספריות ה-DLL תוכלו לעבוד על פי ההנחיות הבאות:

17. קודם כל אנו נרצה להשתמש בקובץ תיקון המבצע את הפעולות בצורה אוטומטית עבורנו.

לחצו כאן על מנת להוריד את קובץ התיקון ובחרו ב-הפעל.

קודם כל אנו נרצה להשתמש בקובץ תיקון המבצע את הפעולות בצורה אוטומטית עבורנו.

18. לאחר ההורדה והפעלה של הקובץ, יופיע מולכם הסכם הרישיון, אם הנכם מסכימים סמנו ב-V בתיבת הסימון אני מסכים, לאחר מכן לחצו על הבא

לאחר ההורדה והפעלה של הקובץ, יופיע מולכם הסכם הרישיון, אם הנכם מסכימים סמנו ב-V בתיבת הסימון אני מסכים, לאחר מכן לחצו על הבא

19. כעת אשף התיקון יבצע סריקה ותיקון, בסיום התהליך לחצו על סגור.

כעת אשף התיקון יבצע סריקה ותיקון, בסיום התהליך לחצו על סגור.

20. מיד תתבקשו להפעיל מחדש את מערכת ההפעלה על מנת שהשינויים יכנסו לתוקף. לחצו על כן במידה והנכם מוכנים.

מיד תתבקשו להפעיל מחדש את מערכת ההפעלה על מנת שהשינויים יכנסו לתוקף. לחצו על כן במידה והנכם מוכנים.

21. לאחר הפעלה מחדש של המחשב בדקו אם התקלה נפתרה.

אם בצעתם את כל ההנחיות במדריך זה והתקלה עדיין מתרחשת, תוכלו להיעזר במדריך המקיף שלנו על פתרון בעיות בדפדפן האינטרנט.


נתקלתם בתקלה בעת ביצוע המדריך ? לא הצלחתם להגיע לתוצאה המבוקשת ? מעוניינים במדריך על נושא כלשהו שלא קיים בבלוג או סתם לשוחח איתנו ? הגיבו עכשיו במערכת התגובות כאן בבלוג, קפצו לבקר אותנו בעמוד ה Facebook שלנו , בערוץ ה YouTube או במערכת MSA והישארו מעודכנים על ידי הצטרפות RSS שלנו !

Good Times

עמרי

אהבתם? שתפו...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *