Bing Webmaster Tools – המדריך המלא

מנוע החיפוש מבית Microsoft העונה לשם הקליט Bing החל את דרכו כבר בשנת 2009. אבל שינויים ושיפורים משמעותיים שנעשו בו בשנים האחרונות הובילו מקדמי אתרים להבין כי עליהם להתאים את האתרים אותם הם מקדמים גם למנוע החיפוש החדש במקביל לסטנדרט שהכירו. בדיוק לשם כך מגיע – Bing Webmaster tools שהופך את התהליך לקל בהרבה.

מנוע החיפוש Bing עבר בשנים האחרונות שיפורים ושדרוגים רבים. עובדה זו, הובילה לגידול משמעותי בנפח השימוש של גולשים מרחבי העולם במנוע החיפוש מבית חברת Microsoft, גידול שהגיע בשנת 2015 עד ל-21% מהגולשים בתחומי ארצות הברית בלבד.

המצב החדש והשיפור הבלתי פוסק ביכולות החיפוש של Bing מובילים מקדמי אתרים רבים ובעיקר כאלה שעוסקים בהליך קידום אתרים בזירה הבין לאומית, להבין כי Bing אינו עוד מנוע חיפוש שניתן להתעלם ממנו אלא מנוע חיפוש שדורש התייחסות נקודתית ושימוש בכלים ייעודים על מנת להתאים את האתר המקודם גם לתצורת החיפוש של Bing.

Bing Webmaster Tools

כלי ה-Webmaster של Bing הוקמו כבר לפני מספר שנים. אך, בשנה האחרונה זכו לשדרוג משמעותי וכיום הם כוללים כלים רבים יותר ועוצמתיים יותר, אפילו לעומת הכלי המוכר מבית חברת Google – Google Webmaster Tool.

למעשה השימוש ב-Bing Webmaster Tools במקביל לכלל הכלים המוכרים יכול לספק לכם זווית ראיה רחבה ומורכבת יותר על מצב ה-SEO באתר שלכם. בין שאתם מקדמים אותו בזירה הישראלית או בזירה בין לאומית.

אז מאיפה מתחילים?

כדי להתחיל ולעבוד עם Bing Webmaster Tools עליכם לגלוש לאתר השירות. כבר בחלון הראשוני תוכלו להצטרף לשירות על ידי בחירה באפשרות Sign In.

כעת, תדרשו להשתמש בחשבון ה-Microsoft שלכם על מנת להתחבר לשירות. אם אין בידכם חשבון Microsoft  תוכלו ליצור חשבון מסוג זה בחלון שמופיע לפניכם על ידי בחירה באפשרות Sign up now שמופיע בחלק התחתון של החלון.

שימו לב! למידע נוסף אודות חשבון Microsoft תוכלו לעיין במאמר אודות חשבון מיקרוסופט כאן בבלוג התמיכה.

הוספת אתר חדש

כבר בחלון הראשון תוכלו לראות את ממש המשתמש של המערכת, אך הנתונים יוצגו ריקים. כדי להתחיל לעבוד עם המערכת של Bing Webmaster Tool תדרשו להקליד את כתובת האתר שלכם בשדה הייעודי וללחוץ על כפתור ADD.

בחלון הבא תדרשו למלא את הפרטים אודות ה-דומיין שלכם. בפועל, אין חובה להקליד את פרטי ההתקשרות אלא אם תרצו לקבל סיוע מצוות התמיכה בחו"ל במקרים מסוימים.

חשוב לציין אם אתם פועלים בתור סוכנות סמנו V בתיבת הסימון של המשפט I am agency not a site owner. פעולה זו לא תדליק נורות אדומות כשתוסיפו המון אתרים לתוך החשבון שלכם.

בנוסף לכך, תוכלו גם לבחור האם לקבל התראות אודות אירועים שונים שנוגעים לקידום האתר שלכם על ידי סימון V בתיבת הסימון בסעיף Yes, I would like to receive Bing Webmaster communication ולבחור בתדירות ההתראות ובסוג ההתראות שתרצו לקבל.

בסיום לחצו על כפתור SAVE כדי להמשיך.  

בשלב זה תדרשו לאמת את בעלותכם על האתר באחת משלושה דרכים:

  1. העלאת קובץ XML לשרת תחת הדומיין הראשי.
  2. הוספת תגית meta לאימות תחת תגיד ה-HEAD באתר.
  3. הוספת CNAME ב-DNS שבו מוגדר האתר שלכם.

הדרך השנייה היא הנוחה ביותר ולרוב תוכלו לבצעה גם בלי שתדרשו לקבל גישת FTP לאתר אלא ישירות מתוך מערכת ה-CMS של האתר ונציג אותה בשלבים הבאים.

במידה ובחרתם באפשרות של אימות באמצעות תגית meta כל שעליכם לעשות הוא להעתיק את התגית שהוצגו בסעיף הקודם ולהדביקה תחת תגיד ה-Head באתר שלכם.

אימות תגית BWT במערכת WordPress

במערכת WordPress לדוגמה תוכלו לבחור בעיצוב > עורך > לבחור בקובץ ה-Header.php תחת התבנית שבה אתם עושים שימוש ולהדביק את התגית הרלוונטית תחת תגית <head>. בסיום לחצו על כפתור Save והמשיכו לשלבים הבאים במערכת Bing Webmaster tools.

תצוגת ה-Dashboard

אחרי שלב האימות המערכת תחזור אל ה-Dashboard המקורי של המערכת אך הפעם הוא יהיה מוצג בנתונים שימושיים כמו תנועת חיפוש, כמויות דפים שאונדקסו וכמובן שגיאות.

בשלבים הבאים נציג את שאר היכולות של המערכת שיופיעו בתפריט הצד.

כלי ניתוח וסריקה במערכת BWT

כבר בחלקה התחתון של תצוגת ה-Dashboard נוכל לראות אפשרות לסריקה וניתוח מהיר של עמודים ספציפיים בתוך האתר במידה וזיהיתם בעיה נקודתית בהליך הקידום שלכם.

תחת אפשרות Diagnostics & Tools תוכלו למצוא את שלושת הכלים הבאים.

  • Fetch as Bing – בחינת קוד העמוד וכיצד הוא נקרא על ידי מנוע החיפוש של Bing
  • Markup Validator – בחינת מבנה העמוד ואיתור תגיות סימון.
  • SEO Analyzer – איתור בעיות SEO ברמת ה-On Site בהתייחסות לעמוד ספציפי.

אחרי שבחרתם בכלי הרצוי, הקלידו את כתובת העמוד שתרצו לבחון ולחצו על כפתור Submit. בשלבים הבאים נציג את היכולות של כל כלי.

Fetch as Bingbot

כלי זה, יאפשר לכם לבחון כיצד האתר שלכם נקרא על ידי מנוע החיפוש של Bing. נקודה זו תסייע לכם לוודא שכל הרכיבים בעמוד שאמורים לסייע לכם מבחינת קידום העמוד אכן נקראים בצורה תקינה על ידי Bing.

SEO Analyzer

כלי זה ינתח את רמת ה-SEO של העמוד שלכם ויציג לפניכם סקירה קצרה של בעיות ברמת ה-On Site. כך למשל תוכלו לראות שהגדרתם יותר מתגית H1 בעמוד או שלתמונות שמופיעות בעמוד לא הוגדרה תגית ALT ותוכלו לתקן את הבעיות בהתאם.

Markup Validator

כלי זה יאפשר לכם לזהות כי רכיבי סימון כמו Schema.org אכן מוגדרים ומזוהים בצורה תקינה על ידי מנוע החיפוש של Bing. במידה ורכיבים אינם מזוהים כהלכה בחלק זה משמעות הדבר היא ש-Bing אינו קורא אותם כהלכה.

תוכלו ללחוץ על אפשרויות הסיוע תחת תפריט Resources בהתאם לרכיב שאותו הוספתם לעמוד.

מלבד הכלים הבסיסים שזמינים כבר מתוך ה-Dashboard ניתן למצוא עוד מגוון רחב של כלים שיסייעו לכם בקידום האתר שלכם.

Configure My Site

בחלק זה תוכלו לספק הנחיות לבוטים של Bing ולהגדיר מהן השעות שבהן האתר שלכם מתעדכן בהן על מנת לשפר אינדוקס של דפים חדשים, לצרף מפת אתר ולהגדיר פרמטרים שונים מהם תגדירו לבוטים להתעלם.

Reports & Data

כאן תוכלו לקבל בעיקר מידע רב על האתר על פי תתי הסעיפים השונים בדומה ל-GWT. בין הנתונים תוכלו להפיק דוחות SEO, לקבל מידע על קישורים, חלוקת תנועה על פי עמודים ומידע על אינדוקס דפים חדשים.

אחד מהכלים החשובים ביותר הוא כלי Search Keywords שיאפשר לכם לקבל מידע ספציפי לפי מילות מפתח. אפשרות זו תציג לפניכם את מילות המפתח שבהן הוצג האתר שלכם ותאפשר לכם לקבל מידע נרחב ביחס לכל אחת מהן.

Diagnostics & Tools

בחלק זה תוכלו לבצע ניתוחים וסקירות של האתר על ידי שימוש בכלים שהצגנו קודם לכן במאמר זה. אבל, תוכלו גם לבצע מחקר מילות מפתח במנוע החיפוש של Bing בדומה לכלי מילות המפתח של Google תחת סעיף Keyword Research.

כלי נוסף תחת אפשרויות הניתוח הוא האפשרות לבחינת תאימות מובייל שתוכלו למצוא בסעיף Mobile Friendliness Test שתבצע סריקה לגרסה הסלולרית של האתר שלכם ותתריע על נקודות שדורשות טיפול  בהקדם כדי לסייע לכם בקידום האתר.

אם אתם נדרשים להעביר את ה-Domain שלכם דירה או לבצע שינוי כלשהו במבנה ה-Domain ורוצים להודיע על כך למנוע החיפוש של Bing תוכלו להסתייע בכלי Site Move שנמצא גם הוא תחת כלי הניתוח והסקירה.

Security

חלק זה מתייחס לכל הנוגע לנושא האבטחה באתר שלכם. באופן עקרוני המערכת תסרוק את האתר שלכם ותוודא שאינו כולל וירוסים או קבצי רוגלה מסוגים שונים שימנעו מהאתר שלכם להתאנדקס למרות שביצעתם עבודת SEO מושלמת.

בנוסף, במידה והאתר שלגם משתמש בתעודות SSL תוכלו לוודא את תקינותם תחת הכלים Track Certificates. נקודה זו חשובה במיוחד לאתרי E-Commerce.

Bing Places

מתוך התפריט הצדדי תוכלו גם לצרף את האתר שלכם למערכת Bing Places שהיא למעשה המקבילה המיקרוסופטית למערכת Google Place המוכרת שתאפשר לכם להציג נתונים על העסק הפיזי בתוצאות  החיפוש של מנוע החיפוש של Bing.

שימו לב! שירות זה מיועד בעיקר לאתרים הממוקמים במדינות מחוץ לישראל.  

Bing Solutions

מלבד כלי הקידום הרגילים, תוכלו לקבל גם גישה ל-Bing Solutions שמציעה מגוון רחב של כלים ייעודיים לבעלי עסקים בשיתוף עם מנוע החיפוש של Bing.

לקבלת מידע נוסף אודות הכלים הזמינים תוכלו לבקר בקישור הבא – www.bing.com/solutions

לסיכום – Bing Webmaster Tool זכה בשנים האחרונות המון שינויים ושדרוגים שהופכים אותו לכלי עוצמתי למקדמי אתרים שמעוניינים לקדם את האתר שלהם במנוע החיפוש של Bing. אבל, מומלץ לעשות בשימוש בהליך קידום של כל אתר, במיוחד אם מדובר בקידום אתר בזירה בין לאומית ובכל מנוע חיפוש.  

מאמר זה נכתב בשיתוף עם דני שקד מחברת siteIT

אהבתם? שתפו...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter